Arbete för en hållbar utveckling

Just nu på Västanvinden arbetar vi med hållbar utveckling och att ta hand om natur, miljö och varandra. Vi strävar efter utmärkelsen Förskola för hållbar utveckling och vår verksamhet genomsyras av en helhetssyn på både människa och miljö. I linje med arbetet för utmärkelsen fokuserade vi förra terminen på återvinning och hur vi kan hjälpas åt att ta hand om vår natur. Barnen var med i kartongmatchen och tillsammans fördjupade vi oss i hur återvinning, återbruk och nya vanor kan hjälpa vår natur att fortsätta må bra. Ett tema som barnen uppskattade jättemycket och som också är levande denna termin.